For det første skal din internetforbindelse være på min 1 megabyte / Mbps upload, men meget gerne hurtigere. Ved langsommere netforbindelse risikerer du, at lyden forsvinder, billedet “fryser”, og det vil forstyrre samtalen.
Du kan optimere din internetforbindelse ved at slukke for alle andre programmer og sørge for, at der ikke er andre i husstanden, der bruger internettet samtidigt. Hvis din internetforbindelse er for langsom, er det bedre at aflyse mødet og kontakte til din udbyder af netforbindelsen, så mødet kan arrangeres senere.
This meeting is locked with a password: ##meetingPassword
Hjælp til Goto Platformen
Det første billede du blive mødt af, når du har trykket linket eller Deltag i mødet knappen, som beskrevet ovenfor, er dette.
Tryk på join the meeting.
Hvis du skal holde en række møde i forbindelse med terapiforløb, kan du vælge at “connect in the browser” og downloader app’en.
3. Tryk på join in the Browser.
3) Næste skærmbilledet er dette. Her skal du give tilladelse (Allow) til at Goto bruger dit kamera og mikrofon.
Under Audio kan du vælge hvilken mikrofon ( Microphones) og højtaler ( Speakers) som du bruger.
Nede i højre hjørne skal du indtaste det password som du har modtaget i mødeindkaldelsen og trykke på knappen “join when the seesion starts”
Det er, selvfølgelig, vigtigt at du indtaster det rigtige password. Hvis du taster det forkerte (før mødearrangøren) vil du åbne det forkerte møderum og dermed få forbindelse. Hvis ikke der kommer nogen på det store billede, så luk browseren og start forfra.
Når du er kommet ind på mødet, skal det se sådan her ud. Med dit billede oppe i venstre hjørne og med arrangøren i det store billede.
Hvis ikke du kan se dit eget billede, se nedenstående
Her kan du tænder og slukke din mikrofon og kamera
Hvis du deltager i et fælles møde er det vigtigt at du SLUKKER din mikrofon og deltager i chatten ved at trykke oppe i højre hjørne.
Når du er kommet ind på mødet, kan du ændre indstillinger her
Her kan du igen, ændre din mikrofon og kamera
Hvis du ser et billedet fra dit kamera er alt godt. Ellers tjek om kameraet er sat til, tændt og valgt i menuen som vist nedenfor. Hvis du stadigvæk ikke ser et billedet, så tjek evt om det virker i et andet computerprogram, som anvender kamera eller du kan tjekke det her.
Hvis du som i eksemplet her IKKE har valgmuligheder for mikrofonen er den ikke tændt / tilsluttet eller den virker ikke.
Speakers / højtaler testes ved at trykke på play symbolet “ved siden af speakers”, så du ved, at der kommer lyd ud. Hvis ikke så prøv at skrue op for lyden eller test dem i et andet program på din computer, der anvender højtalerne. Hvis du har eksterne højtalere, så tjek, at de er tændt.
Kan du ikke finde en løsning, er der følgende muligheder:
Hvis billedet ikke virker, kan du ikke deltage i mødet.
Hvis der er billede, men ikke lyd, så kan du tale med din behandler over tlf. samtidig med, at I ser hinanden på video. Skriv til os at det er tilfældet og tjek, at vi har dit tlf nr.
Har du brug for hjælpe så skriv til claus@traumeklinikken.dk i god tid, så prøver vi at hjælpe dig.